onsdag 10. august 2011

Valpene på hyttetur!


Pistolen nedenfor henviser ikke til valpeoppdragelsen. Nei - det er snakk om å skudd-trene tante Sara! Jeg har tenkt bruke skudd mer systematisk i treningen, og da bør man ha våpen eller noe som smeller. Dette er en startpistol for 6 mm skudd - og er ikke farlig i det hele tatt. Denne har jeg kjøpt av Charlotte, som driver http://www.netzoo.no/ . Charlotte skal også sette sammen noen små valpepakker til meg så valpene får litt utstyr med seg når de reiser. Jeg kom unektelig til å tenke på de små edle guttebarna som bor oppi veien her - de har softguns! Jeg har alltid diskutert med venninnene mine og sagt at det er en GRUNN til at de er forbudt. Men noen av jentene har latt ungene sine få dem likevel. Softguns og kinaputter. Da har jeg blitt litt brysk. Folk klarer ikke kontrollere dem. Jeg har sett naboguttene stå på verandaen sin og skyte nedover mot hundene mine, og på fulger som flyr forbi. Hva slags foreldre har disse ungene egentlig? Nei, våpen som leketøy har jeg ikke noe til overs for. Men en startpistol til trening av jakthunder, det er nyttig. Skuddet legges gjerne på et kast eller som motivering til en utsending eller et søk. Møt opp på apporteringstreningene - og finn ut hvordan!

Valpene har vært ute igjen idag, ikke så lenge denne gangen fordi det var litt kaldt. Men - de har også vært på hyttetur! Jeg har en medium Vari kennel (et flybur i hardplast) som jeg har hektet døra av og satt oppi valpekassa. Det syntes de var morsomt! Vips så var 7 av 11 valper inni den nye hytta og lekte husmannsplass. Noen av dem har også lagt seg inni "hytta" for å sove der i natt. Kjempesøte!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar