mandag 1. august 2011

Hipp hurra for de små lykkepillene som har fire ukers bursdag idag!

En koselig telefonsamtale fra Kine i Vadsø idag - hun skal ha en av gutta. Det gleder jeg meg til! De er veldig jevne og fine så det blir ikke snakk om å fordele valper før helt på slutten, tenker jeg. Kine har tenkt være aktiv med hunden sin, og Signe Pedersen tenker jeg kommer til å ta godt vare på henne - sammen med de andre trivelige menneskene der oppe.

Det er forskrekkelig varmt om dagen - valpene takler det nok bedre enn jeg gjør. Vi hadde besøk av Mattis, Torhild og Arne også idag, Mattis er en av perlene i Oprahs kull fra Kristin ifjor. Det var ikke lett å få noen fine bilder av en hund i 30 varmegrader og med halen rett ned, men vi fikk et til slutt og her er resultatet:


Etter dette besøket så tok jeg en tur til Sissel og det var den dagen. Valpene er nå på tre måltider om dagen i tillegg til melk, og i morgen tidlig skal de få sin 2. ormekur. Jeg har begynt å lukke døren til valperommet om natten, og valpene sover faktisk helt til jeg står opp - som regel fordi Fia småpiper litt og vil inn til dem. I natt sov de til klokken 7! Hurra! Jeg har fått min første helnattssøvn siden de ble født. Det er ikke bare-bare å ha valper i noe som i prinsipp er en leilighet. Annenetasjen min er jo utleid. Jeg føler virkelig at jeg er på jobb hele døgnet! Men for en hyggelig jobb, selv om det er slitsomt.

Og ja - man har nå gått på Saras medbragte hvitvinsflaske. Takk, Saramor!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar