onsdag 17. august 2011

Jobbstart og vekselvær.

Da var jobben igang for i år - det er jo ikke akkurat den aktiviteten jeg har sett mest frem til mens valpene er her  men tiden går fort og vips så har de fløyet fra redet. Nå om dagen er det et svare strev å finne navn til dem - de skal jo helst ha noen litt fine navn på papiret, så kaller jo valpekjøperne dem det de vil. Noe engelsk må det bli - og jeg jobber med saken . . .

Ellers har valpene blitt forhåndsregistrert og har nå sine helt egne registreringsnummer. Det er omtrent som våre personnummer. Valpene er de eneste i hele Norge med disse numrene som vil følge dem fra nå og i all evighet. Jeg har også begynt å skrive ut papirene som skal inn i valpepermene . Bare det er litt av en jobb!

Både igår og idag har mamma vært her en tur mens jeg var på jobb, jeg har sagt at det går bra uten også men hun liker å følge opp også tror jeg. Det er der jeg har arvet hundeinteressen fra. Idag ble alle 11 båret ut - så åpnet himmelen seg og det plasket ned. Valpene og mamma ble våte. Det samme gjentok seg da jeg kom hjem - jeg bar dem ut fordi Gun Alfheim skulle komme på besøk, men regnet overrasket oss og vi måtte inn i en fart, valper, baby Eskil (råååsøt!), Gun og jeg. Det ble litt kvalitetskos i valpekassen før Gun og Eskil måtte hjem til sitt eget "valpestell".

Lille Ulrik mini-Glenne var her nede igår med en liten kattehule som han tenkte valpene ville leke med. Det hadde han helt rett i at de ville - men ikke på den tradisjonelle måten! Neida - lille tispevalp merket rygg har lagt sin elsk på den. Hun tramper ned taket og legger seg oppi den som en liten hengekøye. Så innmari god jente, da. Tusen takk, Ulrik!

I morgen får vi besøk av en ny familie som lurer på en av jentene. Jeg gleder meg!


Dette er faktisk Findus som har vippet ut den lille katteseng-sjefen - et lite øyeblikk etter at dette bildet ble tatt var hun tilbake på plass.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar