søndag 17. juli 2011

13 dager gamle.

Ferdinand har altså kommet hjem fra en periode på Spa- og høydeopphold. Han er utrolig tålmodig og det jeg trodde skulle blitt et piperi uten like går i det hele tatt veldig fint. Han prøver ikke lenger å pare Fia, men slikker henne bare fort på øret i forbifarten, og går helst ut på kjøkkenet og legger seg. Fia på sin side bryr seg ikke om at han er her.  Han har ennå ikke stukket nesa over kanten i kassen mens hun har ligget oppi der, det er nok mulig at hun ikke ville tolerert akkurat det.

Valpene er pigge og matglade, men jeg tror de bør begynne relativt tidlig med fast føde. Muligens  mot slutten av uka. Omtrent samtidig har jeg også tenkt å klippe litt av klørne deres, de er ganske skarpe.
Idag har også Fia forsøkt å angripe en skjære som har søkt tilflukt i nabolaget her - den kan ikke fly og jeg har litt vondt av den - jeg mater den osv.  Fia ville IKKE ha den under bilen min! Men nå har den hoppet under hekken, så nå er det greit.



1 kommentar: