onsdag 6. juli 2011

En dag gamle.

Denne første natten og dagen forløp normalt. Fia var rolig hele natten, og snudde seg bare en gang. Hun ville helst ikke ut for å tisse engang, og jeg måtte dra henne med meg ut. Valpene spiste og sov, og det var heller ingen tegn til mageknip. Fia ville ikke ha så mye mat, men matlysten tiltok utover dagen. Jeg fikk sove littegrann.

Dette er ventekassen, som jeg bruker som en hjelp når tispen skal inn og ut av valpenes biabed. Det er ikke lett å holde 11 vrimlende kryp i sjakk når noe skjer - de er kanskje kjappe til å være så små og hjelpesløse! Stort sett ligger alle 11 på plass men det hender at jeg deler dem opp i to skift for å være helt sikker på at de minste får det de skal ha i fred og ro. Disse valpene er ganske flinke til å bruke den aller fremste spenen. Den er vanligvis ikke noe populær fordi den ofte er litt tørrere enn de andre.

Pappa kom innom med noen nødvendige forsyninger, og Trude var innom med en nydelig lavendel i potte. Tusen takk!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar