onsdag 6. juli 2011

Born on the 4th of July!

Valpene kom mandag 4. juli. På formiddagen mandag så oppførte hun seg så merkelig at jeg ringte min faste fødselskonsulent  Brit Elin for å be henne komme og se på Fia. Jeg mistenkte at ting var godt igang allerede! . Oppførselen var ganske riktig ikke merkelig i det hele tatt - fødselen var igang! Det hjalp ingenting at vi ikke ventet dem før på lørdag! Den første valpen kom før Brit rakk fram hit, og alle valpene ble født innenfor et tidsrom på tre timer.  Anne Sofie (Fia bor hos Anne Sofie og Steinar til daglig) skulle ha vært med på fødselen, men hun rakk dessverre ikke frem. Hun fikk likevel hilst på Fia og valpene før de omtrent hadde tørket. Fia var kjempeflink, og meget opptatt av å få av navlestrengene selv - et lite petimeter!

Jeg vet jo egentlig godt at når veterinæren legger inn sæd rett dit det skal som i dette tilfellet, så har man kommet naturen litt i forkjøpet. Kollektivtransport er effektivt! De dagene det hadde tatt sædcellene å reise til ønsket destinasjon slipper man altså, og har tjuvstartet litt i forhold til termindato. Bedre føre var neste gang, tenker jeg!

Noen bilder:
Her kommer en av de siste - den måtte ha littegrann hjelp, derav håndklet. Lettere å få tak på den måten.








Klassisk fødsel - her kommer valpen ut med posen.
     Nå er Fia ferdig - og har vært veldig flink.


I denne haugen ligger det 6 tispevalper og 5 hanvalper mens Fia spiser litt havresuppe.

3 kommentarer:

  1. Jeg stemmer for flere bilder :)

    SvarSlett
  2. Gratulerer med blogg, ser fram til oppdateringer, bilder og vidoer!

    SvarSlett