torsdag 7. juli 2011

Tre dagers bursdag!

Dagen idag har forløpt uten den helt store dramatikken. Valpene har blitt veiet for første gang (se nedenfor) på vekten som Brit Elin var snill og stakk innom med igår. Jeg har jo selvfølgelig vært bekymret for vekten - helt sikkert grunnløst, men litt hønemor er jo jeg også. Inger Johanne (Stockinger) ringte på morgenkvisten, og vi fikk en kvalitetssamtale om både navler og vekt så hun roet meg nok ned littegrann. Alle valpene veier nå mer i hånden enn da de ble født. Vedlagte tabell er fra idag. Ganske flink, ikke sant? Moren min synes nok at det er mye mer orden i hundesakene mine enn i andre saker her i huset. Og det er jo synd i en alder av 43. Mener hun...

Fia har vært mer mobil idag - hun har trampet ut av kassen flere ganger. Det får hun lov til. Det hun derimot IKKE får lov til, er å grave huler ute. Hun må passes som en smed, for hun smetter under alle busker for å grave huler. Det er mest sannsynlig etterveer som slår inn, og gjør at hun føler for å gjemme seg. Det pleier opphøre etter noen dager. Ellers er hun en omsorgsfull mamma som har slikket navlene såre - jeg prøver veldig hardt å late som jeg ikke ser de smårøde magene, men det er visst ikke noe smart å smøre dem - det tiltrekker bare ennå mer slikking. Her får vi ha is i magen.


Matservering

Liten søt valperumpe.

Så mye veier vi nå.


Vi sover, vi. Han i midten snorker.

Drømmer om mat.

Og om å løpe fort med vinden i ørene.

2 kommentarer: